Відбулася дискусія про цифровізацію освіти дорослих

Відбулася дискусія про цифровізацію освіти дорослих

Сьогодні освітня сфера переживає чимало змін. У часи пандемії освітнім провайдерам довелося перейти в онлайн або у змішаний формат навчання, що створило чимало нових викликів і можливостей водночас.

Провайдери освітніх курсів та освітні центри можуть по-різному ставитися до онлайн-формату, та більшості з них довелося використати дистанційне навчання у своїй роботі навесні цього року. І такий формат навчання приніс чимало змін в організації навчального процесу, мотивації викладачів та учасників, а також вплинув на доступність навчання для незахищених верств населення.

Чи були готовими до переходу в онлайн викладачі та слухачі курсів? Як вони впоралися із новими викликами? Що змінилося в підходах до роботи центрів освіти дорослих внаслідок пандемії? Яке майбутнє чекає на онлайн-навчання?


Ці та інші питання 9 жовтня обговорили учасники заходу “Цифровізація освіти дорослих: спільні виклики Німеччини та України”. Подія, організована Громадською спілкою "Українська асоціація освіти дорослих" за підтримки DVV International in Ukraine, відбулася в рамках Тижнів Німеччини в Україні. Дискусія об’єднала представників народних університетів Німеччини і центрів освіти дорослих в Україні, провайдерів онлайн-курсів і засновників освітніх хабів. 


Серед головних тез, які обговорили учасники, були такі: 

-Які чинники впливають на якість онлайн-навчання та чи достатньо інфраструктурних можливостей у представників Німеччини та України для дистанційного навчання?

-Чи забезпечують органи влади доступ до освіти серед вразливих верств населення?

-Наскільки складно викладачам налаштуватися на новий формат?

-Чим відрізняється групова динаміка онлайн від очного навчання? Як давати та отримувати зворотний зв’язок в онлайні?

-Як змінилася тематика програм з переходом на онлайн-освіту?

-У чому полягають особливості організації онлайн-навчання?

-Як змінилася географія аудиторії та конкурентоздатність центрів освіти дорослих?

-Чи перехід в онлайн вплинув на фінансову стабільність центрів освіти дорослих і народних університетів та взаємодію менеджменту з тренерами/учасниками курсів?

 

Чимало інсайтів, якими поділилися учасники, перекликалися й були спільними для обох країн. Часто повторювалися такі меседжі:

-Для якісного онлайн-навчання слід першочергово подбати про технічні аспекти організації та провести необхідні тренінги для викладачів;

-Людям комфортно навчатися онлайн, в піжамі, але існують психологічні бар’єри, які заважають формувати позитивну динаміку в групі та сприяють “відсіюванню” учасників;

-Онлайн-навчання дозволяє розширюватися на більшу аудиторію, долати кордони, але для багатьох локальних провайдерів ця можливість неактуальна;

-За дистанційного формату навчання бракує дискусії між учасниками; ефективно проводити мішані заняття (частково онлайн та офлайн), щоб уможливити знайомство учасників та живі обговорення;

-Межі між онлайн та очним навчанням розмиваються, особливо для молодших поколінь. Формується тенденція до навчання, що органічно об’єднує обидва підходи.

 

Дякуємо учасниками заходу за жваве обговорення, що дало підґрунтя для подальших роздумів про майбутнє цифрових інструментів в освіті.

 
Зворотнiй зв'язок
Надіслати
Get GPS coordinates