Ветеранські стартапи та поліпшення профтехосвіти: знайомство з роботами переможців Конкурсу проєктів у сфері освіти дорослих (частина 2)

Ветеранські стартапи та поліпшення профтехосвіти: знайомство з роботами переможців Конкурсу проєктів у сфері освіти дорослих (частина 2)

У попередній публікації ми почали розповідати про переможців П’ятого загальноукраїнського конкурсу проєктів у сфері освіти дорослих. У цьому матеріалі познайомимо вас із двома іншими переможцями у номінаціях «Кращий освітній проєкт, спрямований на соціальну інтеграцію ВПО та інших вразливих груп населення» та «Кращий освітній проект, спрямований на сприяння працевлаштуванню або розвиток соціального підприємництва». 

Першість у номінації «Кращий освітній проєкт, спрямований на соціальну інтеграцію ВПО та інших вразливих груп населення» здобув проєкт «Veteran Start-Up Education», що був реалізований Університетом банківської справи (м. Львів) спільно з ГО «Академія соціально-економічних ініціатив» та Міністерством у справах ветеранів. 

Проєкт був націлений на учасників та учасниць АТО/ООС, а також членів сімей зигиблих учасників. Завданням проєкту було сприяти соціально-психологічній адаптації ветеранів, підтримати їх у заснуванні власної справи та надати менторський супровід у підготовці бізнес-проєктів до обласного конкурсу стартапів.

Протягом 15 навчальних модулів у межах проєкту учасники здобули прикладні знання з особистісного розвитку та самореалізації в соціумі, бізнес-процесів та роботи з командою, фінансів, залучення інвестицій, управління проєктами та грантової діяльності, опанували практичні інструменти для ведення бізнесу та побудували бізнес-модель свого стартапу.

Кожен модуль передбачав тренінговий семінар, виконання практичних вправ та аналіз кейсів відомих компаній за допомогою гостей – успішних підприємців, представників бізнесу та фінансових структур. Між модулями учасники виконували завдання та могли скористатися консультаціями для правильної побудови власної бізнес-моделі і кінцевого пітчингу проекту перед конкурсною комісією.

Під час низки тренінгів з особистісного розвитку кожен слухач за допомогою психологів визначився зі своїми внутрішніми проблемами, страхами та бар’єрами; зумів визначити пріоритети та поставити цілі, що сприяло реадаптації ветеранів у соціумі. Під час занять із бізнес-розвитку та основ підприємництва учасникам допомагали юристи-практики, які розповіли, як запустити власний бізнес, яку організаційно-правову форму краще обрати. Також есперти розповіли, як успішно проводити маркетингову діяльність та керувати персоналом, пояснили, що таке бізнес-план та як його написати. В межах серії тренінгів з бізнес-планування кожен учасник прописав свою ідею та склав бізнес-план. Троє учасників зареєструвалися як ФОПи.

У процесі навчання ветерани дізналися, як створити громадську організацію, як її розвивати та залучати фінансові ресурси для її ефективної діяльності, дізналися більше про соціальне підприємництво. Підсумком стала робота над статутами та підготовка до реєстрації двох громадських організацій із перспективою відкриття на їх базі соціальних підприємств. Внаслідок навчання з інвестиційного розвитку, учасники дізналися, як проводити інвестиційну та фандрейзингову роботу, де брати кошти на масштабування бізнесу чи його розвиток, як запустити стартап без фінансових ресурсів і де їх знайти. Результатом стала презентація власних проєктів перед інвесторами та отримання грантів на їх розвиток.

За результатами проєкту «Veteran Start-up Education», кожен учасник створив бізнес-план та отримав сертифікат про підвищення кваліфікації. Шість найкращих за версією конкурсної комісії стартапів подалися на обласний конкурс у Департамент економічної політики Львівської ОДА та отримали грант до 50 000 грн на закупівлю обладнання та реалізацію стартапу.

 

У перспективі організатори планують розширити масштаби проєкту на територію всієї країни.

 

***

І, нарешті, переможцем у номінації «Кращий освітній проект, спрямований на сприяння працевлаштуванню або розвиток соціального підприємництва» став «Освітній кластер – конкурентний робітник» від ГО «Фонд розвитку Маріуполя». 

Проєкт передбачав актуалізацію потреб здобувачів освіти та роботодавців, перезавантаження Маріупольського професійного ліцею, розширення публічно-приватного партнерства. Останній пункт включав:

-створення умов для підвищення рівня професійної підготовки та конкурентоспроможності випускників ЗПТО Маріуполя;

-розвиток потенціалу викладачів ЗПТО;

-актуалізацію запитів роботодавців та розробку концепції спроможної профтехосвіти;

-налагодження комплексної профорієнтації у місті;

-підвищення практичності навичок випускників закладів профтехосвіти.

Внаслідок реалізації проєкту, 83% випускників МПЛА вперше отримали другу професію «Стропальник». В межах проєкту вдалося розпочати впровадження заходів з розбудови спроможної системи профтехосвіти в Маріуполі та Запоріжжі. 

Крім того, молодь і доросле населення здобувають затребувані роботодавцями знання та навички, а роботодавці обговорюють потребу оновлення матеріально-технічної бази навчальних приміщень. Також донині продовжується оновлення навчальних програм.

Олена Полякова, начальниця відділу моніторингу освітніх програм «МК «Азовсталь» так відгукнулася про проєкт: «Технічні спеціальності ще не можна назвати популярними серед молоді. Але цей проєкт виводить на якісно новий рівень підготовку необхідних для нас кадрів». 

У планах організаторів – масштабувати досвід на інші заклади професійної та професійно-технічної освіти міста й регіону, розширити коло стейкхолдерів і партнерів та сформувати системний підхід до розвитку профтехосвіти регіону.

Українська асоціація освіти дорослих висловлює вдячність усім учасникам конкурсу та його переможцям. Бажаємо вам успіхів у подальшій реалізації освітніх проєктів!

 

Get GPS coordinates