УАОД ініціювала внесення правок до «Проєкту програми дій» Міжнародної конференції з питань освіти дорослих та підтримала звернення до ЮНЕСКО щодо виключення росії з лав організації

УАОД ініціювала внесення правок до «Проєкту програми дій» Міжнародної конференції з питань освіти дорослих та підтримала звернення до ЮНЕСКО щодо виключення росії з лав організації

3 червня 2022 року з ініціативи Української асоціації освіти дорослих Міністерство освіти і науки України направило листа з проханням внести низку змін до ключового документу цьогорічної Міжнародної конференції з питань освіти дорослих CONFINTEA VIІ. Адресатами листа стали Українська національна комісія у справах ЮНЕСКО, Міністерство закордонних справ України та організатори згаданої події.

Зазначимо, що співорганізаторами цьогорічної конференції CONFINTEA VIІ, яка відбудеться 15-17 червня, є Королівство Марокко та Всесвітня організація ЮНЕСКО. У рамках Конференції буде презентовано глобальну резолюцію-план дій щодо розвитку освіти дорослих – «Проєкт Марракешської програми дій».

Напередодні заходу тривають консультації між організаторами та учасниками Конференції щодо низки положень документу. Під час ознайомленням із чернеткою  «Проєкту Марракешської програми дій» українські експерти у сфері освіти дорослих виявили, що в документі повністю відсутні згадки про російське вторгнення в Україну, яке призвело до знищення низки закладів культури, освіти і науки. 

У звʼязку з цим, Українська асоціація освіти дорослих ініціювала написання листа-звернення від Міністерства освіти та науки України до Української національної комісії у справах ЮНЕСКО, Міністерства закордонних справ України та організаторів Міжнародної конференції з питань освіти дорослих CONFINTEA VII  з проханням внести низку змін до документу. 

Далі наводимо перелік правок.

1. До Преамбули пропонується внести правку про те, що «Повномасштабне російське вторгнення в Україну спричиняє глибокі зміни в системах освіти та навчання на європейському рівні,  також спричиняє серйозні порушення на глобальному рівні через руйнування глобального виробництва, енергетики, продовольчої безпеки та систем постачання, вимагаючи відповідних дій через навчання миру та примиренню, через освіту дорослих в надзвичайних ситуаціях. Прийом мільйонів біженців вимагає швидкого створення систем соціальної підтримки, а також підтримки освіти для соціальної згуртованості. Ці виклики вимагають нових підходів до освіти загалом, і до освіти дорослих зокрема, щоб охопити  постраждалі вікові групи та сприяти інноваціям. Тому участь в освітніх програмах, а також фінансування програм ОД необхідно терміново збільшити».

2. Також у документі пропонується підкреслити збільшення ролі освіти дорослих через значний вплив воєн і збройних конфліктів, зростання націоналізму, структурної дискримінації, розширення системної нерівності, крайньої бідності, зміни клімату та швидких технологічних змін. МОН зазначає, що необхідна надійна підтримка систем ОД в усьому світі, щоб вони могли впоратися з широким спектром проблем і надати дорослим можливість працювати над інноваційними, справедливими та стійкими рішеннями.

3. В розділі «Рекомендації щодо дій в сфері трансформаційного навчання і освіти дорослих» варто підкреслити важливість громадянської освіти, і зокрема мирної освіта та освіти для примирення, які є невід'ємною частиною освіти глобального громадянства. МОН закликає визнати взаємозалежність цих галузей і те, що вони повинні бути вбудовані в цілісне бачення освіти дорослих.

4. Щодо підрозділу «Сприяння інклюзії» експерти зазначають, що одним з ключових завдань має бути залучення до освіти дорослих максимально всіх груп населення, зокрема тих, хто нині виключений з процесів навчання. Для цього потрібно просувати розмаїті системи залучення та утримання учасників як до формальної, так і неформальної освіти, заохочувати країни до встановлення амбітних контрольних показників, а також впроваджувати адекватні механізми і методи моніторингу та збору даних. Це має бути підкреслено у підрозділі «Сприяння інклюзії».

Також Міністерство освіти та науки України у своєму листі закликало ЮНЕСКО підтримати ініціативу Верховної Ради України щодо виключення Росії зі складу своїх членів, мотивуючи це тим, що «міжнародні організації не повинні ігнорувати очевидні масштабні виклики для соціокультурного розвитку та співробітництва всієї світової спільноти, які постали у зв’язку з війною».

Українська асоціація освіти дорослих вслід за Верховною радою та Міністерством освіти і науки України сподівається, що ЮНЕСКО як поважна організація, що займається збереженням та розвитком освіти, науки та культури, не замовчуватиме факту військового вторгнення росії в Україну та не ігноруватиме виклики, які постали перед усім світом через неспровоковану війну.

Get GPS coordinates